چگونه به خواسته هایمان برسیم؟
چگونه به خواسته هایمان برسیم؟

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید قطعا خواسته هایی در ذهن دارید و برای‌تان سوال شده است که چگونه باید به خواسته‌هایمان برسیم و دل‌تان میخواهد به آن‌ها برسید. ممکن است خواسته شما بدست آوردن رابطه دلخواهتان باشد یا اینکه بتوانید از غم و افسردگی نجات پیدا کنید و یک آدم پرانرژی بشوید و یا بدست آوردن خانه و ماشین لوکس یا ممکن است جزو کسانی باشید که خیلی بزرگ تر از پول و ثروت فکر میکنند و مثل موفق ترین انسان های تاریخ رویا و آرمان های بزرگی دارند.

در هر صورت اگر خسته شدید از اینکه هنوز در مسیر اهداف و خواسته هایتان نیستید، چشم از مقاله چگونه به خواسته هایمان برسیم برندارید چون اسرار شگفت انگیزی را برای شما باز خواهد کرد. در این مقاله درباره قوانین آسمانی صحبت خواهیم کرد که سرعت و امید شما را برای رسیدن به خواسته هایتان چند برابر میکند و کائنات خداوند را در مسیر خواسته‌ها شما هماهنگ خواهد کرد.

 

خواسته‌های خود را بنویسید

این جمله که “اگر میخواهی به خواسته‌هایت برسی آن را روی کاغذ بنویس” را شاید در اینستاگرام و جاهای دیگر زیاد شنیده باشی که باید خواسته‌های خودت را بنویسی. یا ممکن است اسم کتاب “بنویسید تا اتفاق بیوفتد” را شنیده باشید یا اصلا آن را خوانده باشید.

اما شاید برایتان جالب باشد با اینکه این جمله زیاد جاهای مختلف برای تکرار شده باشد اما باز هم تعداد بشدت کمی هستند که خواسته‌های خود را می نویسند. چون هنوز به معجزه نوشتن ایمان ندارند.

در قرآن کتابی که اسرار و پشت پرده کائنات را برای ما بیان می کند سوره‌ای داریم به نام قلم! و در آیه اول این سوره عجیب آمده است : ن ۚ وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ (قسم به قلم و آنچه مینویسد) این قدرت پشت پرده راز مخفی نوشتن است. پس در مرحله اول برای رسیدن به خواسته‌های خود دقیق و شفاف خواسته‌های خودتان را بنویسید.

طبق تجربه شخصی خودم به شما پیشنهاد میکنم اگر چندین خواسته هم دارید، روی یک خواسته متمرکز شوید چون سرعت رسیدن شما به خواسته‌تان چند برابر می‌شود.

ن

خودتان را شایسته رسیدن به خواسته‌ها بدانید

«من کی باشم که بخوام سوار ماشین بنز بشم»

«مگه من کی ام که بخوام این کت و شلوار گرون رو بخرم»

«ما همیشه بدشانسیم، هر کاری شروع کردیم نشده»

«ما خانوادگی آدمای بدبختی هستیم این از پدرمون اونم از خواهرمون که هیچی نشدن»

این جملات آشنا نیست ؟ آره دقیقا آشناست. چون اکثر آدم ها اگر هم این جملات رو به زبان نیاورند در ذهن ناخودآگاه خودشان اینقدر این جملات به طور ناخودآگاه تکرار شده است که کاملا پذیرفته اند که شایسته رسیدن به خواسته‌ها و آرزوهای خودشان نیستند.

من دوستی داشتم که یک مدل ماشین از شرکت KIA  را دوست داشت. و خیلی چشمش را گرفته بود و دلش میخواست یه روزی آن را بخرد و داشته باشد ولی هر بار که صحبت میکرد درباره آن ماشین بعدش به خودش میخندید و خودش را مسخره میکرد و می گفت: آره حتما هم میخرم !

وقتی ما خودمان را لایق یک زندگی بهتر، روابط فوق العاده و رویایی و داشتن یک ماشین لوکس ندانیم به سرعت نور از آن شرایط عالی فاصله میگیریم. پس اگر می‌خواهید به خواسته‌هایی که دارید برسید، به خودتان بگویید اگر کس دیگری توانسته به آن برسه من هم میتوانم. به قول هنری فورد صاحب شرکت خودروسازی فورد : چه فکر کنی که میتوانی و چه فکر کنی که نمیتوانی در هر صورت حق با توست!

 

شکرگزاری کنید

یکی از پرقدرت ترین تمرین هایی که قدرت خلق معجزه را برای رسیدن به خواسته‌هایتان دارد. تمرین شکرگزاری هست! در کتاب آسمانی قرآن سوره ابراهیم آیه 7 آمده است که  : لئن شکرتم لازیدنکم (اگر شکرگزاری کنید نعمت هایتان را زیاد خواهم کرد)

چنین قانون فوق العاده ای که سرعت رسیدن به خواسته هایی که داریم را چند برابر میکند اگر در زندگی اجرا نکنیم ضرر خیلی بزرگی کرده ایم. اما چطور این تمرین را برای خواسته هایمان اجرا کنیم ؟

یکی از روش آن اینگونه است : تصور کنید که به خواسته خود رسیده اید و حالا شروع کنید به شکرگزاری کردن از پروردگار قدرتمند کائنات بخاطر این نعمتی که الان برای شما محقق شده.

مثلا خواسته من این است که در کالیفرنیا آمریکا در کنفرانس های چندهزار نفره سخنرانی کنم و از قوانین آسمانی موفقیت حرف بزنم. تمرین شکرگزاری برای این خواسته من این خواهد شد :

خدایا شکرت که بالاخره تونستم مهارت زبانم رو اینقدر عالی کنم که بدون مکث و روان صحبت کنم

خدایا شکرت که شرکت کنندگان این کنفرانس بین المللی بعد از جلسه خیلی از گره های ذهنی شان باز شد

خدایا شکرت که دوستم در کالیفرنیا آمریکا من رو به این کنفرانس دعوت کرد

خدایا شکرت که میتونم حرف و قوانین آسمانی رو به کل جهان برسونم

 

یا مثلا ممکن است خواسته شما رسیدن به خانه مورد علاقه تان باشد. تمرین شکرگزاری برای این خواسته این خواهد شد :

خدایا شکرت که بالاخره پول این خونه رو وارد زندگی ام کردی و معجزه وار تونستم بهش برسم

خدایا شکرت که این خونه دقیقا آشپزخونه ای رو داره که همیشه دلم میخواسته داشته باشم بزرگ و دلباز

خدایا شکرت که پنجره های این خونه رو به یه پارک سرسبز هست و هر صبح ساعت 5 صبح یه منظره فوق العاده رو میتونم ببینم

و ….

این روش شکرگزاری تاثیرش مثل آب دادن به درخت هست. با اینکار درخت خواسته خودتان را رشد میدهید. این تمرین را حداقل 19 روز و روزانه حداقل نصف صفحه یک کاغذ معمولی انجام دهید.!

لئن

 

«تلاش فیزیکی» قطعا مهمه

بعضی‌ها فکر میکنند برای رسیدن به خواسته‌هایی که دارند فقط باید تلاش فیزیکی کنند و اصلا اعتقادی به قوانین و عوامل غیر فیزیکی ندارند. دقیقا خودشان را مثل یک تراکتور در نظر میگیرند که روح و مغز ندارند و فقط مقدار تلاش اون هست که باعث میشه به خواسته‌هاش برسه! در صورتی که اصلا اینگونه نیست.

اما در مقابل هم عده‌ای هستند که از این طرف پشت بام افتاده‌اند و دیگر هیچ تلاش و اقدامی نمی‌کنند و فقط روی تخت خواب دراز میکشند و خواسته‌های خودشان را تجسم میکنند و بعد از تجسم خواسته هایشان 3 ساعت وقت‌شان را در اکسپلور اینستاگرام تلف می‌کنند و بعد توقع دارند به خواسته‌های خودشان برسند.

هر دو تفکر بالا بشدت خطرناک است! چون دیواری بین شما و خواسته‌های شما میکشد!

برای رسیدن به خواسته‌ها هم تلاش فوق العاده مهم است هم ایمان و استفاده از قوانین آسمانی!

یک جمله من دارم که به اطرافیانم میگویم :

لعنت به ایمانی که اقدام نیاورد!

لعنت به ایمانی که باعث حرکت و تلاش نشود!

درست است که اصل با قوانین آسمانی است اما بدون تلاش و تمرین توقع رسیدن به خواسته‌های خودتان را نداشته باشید. شما نمیتوانید فقط با تجسم کردن گوشی آیفون به این خواسته (گوشی آیفون) برسید بلکه باید تلاش خودتان را هم انجام دهید.

 

رسیدن به ناممکن‌ها با اشتیاق واقعی و سوزان

یکی از دلیل های اصلی نرسیدن به خواسته‌ها میدونید چیه ؟ نداشتن اشتیاق سوزان!

من از اشتیاق معمولی صحبت نمیکنم. منظورم اشتیاق واقعی و اشتیاق سوزان هست!

اشتیاقی که از صبح که از خواب بلند میشوی تا لحظه قبل از خواب و حتی در خواب فکر و ذکرت رسیدن به اون خواسته هست . اشتیاقی که تو را تبدیل به بمب انرژی و تلاش می کند.

یک لحظه به همه هدف‌هایی که در طول زندگیتون نرسیدین فکر کنید! به اکثرشون نرسیدین چون اشتیاق سوزان نداشتین. کنکور رشته‌ای که میخواستید قبول نشدید چون اشتیاق سوزان رسیدن به رشته را نداشتید

باشگاه رفتن را که اول سال شروع کرده بودید را ادامه ندادید چون اشتیاق سوزان برای رسیدن به وزن و بدن ایده آل را نداشتید.

هر روز از قدرت صبح جادویی (بیداری قبل از طلوع آفتاب) استفاده نکردید چون اشتیاق سوزان برای رسیدن به جاری شدن برکت و ثروت در زندگیتان را نداشتید

اما شاید حرف شما با من این باشد : باشه قبول آقای مصطفوی حرف شما درست. ما اشتیاق سوزان نداشتیم بخاطر همین به خواسته‌های خودمان نرسیدیم ولی حالا چطور اشتیاق سوزان را بدست بیاوریم ؟

اشتیاق

 

تمرین شماره یک برای بدست آوردن اشتیاق سوزان

نوشتن جدول اهرم رنج و لذت. یک جدول به شکل T  انگلیسی بکشید و یک طرف آن بنویسید اگر برای این خواسته خودم تلاش کنم چه چیزی بدست می آورم و یک طرف دیگر آن بنویسید اگر برای این خواسته خودم تلاش نکنم چه چیزی را از دست می دهم. این تکنیک چند پله اشتیاق شما را بالاتر میبرد. همین الان سریع و فوری کاغذ و قلم بردارید و این روش را اجرا کنید . زندگی شما بعد از نوشتن این جدول اهرم رنج و لذت جور دیگری خواهد شد. امتحانش کنید!

تمرین شماره دو برای بدست آوردن اشتیاق سوزان

اگر تجربه شخصی سیدعلیرضا مصطفوی را بخواهم برایتان بگویم من خودم قدرت اشتیاق سوزان را در کتاب فوق العاده «بیندیشید و ثروتمند شوید» پیدا کردم. چند صفحه اول این کتاب را که خواندم تعجب برانگیز برایم بود که چقدر قدرت اشتیاق میتواند همه کائنات خداوند را هماهنگ کند که شما را به خواسته های خودتان برساند. پس تمرین شماره دوم برای افزایش اشتیاق، خواندن فصل دوم کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» این بخش از کتاب را بیش از 50 بار بخوانید و تکرار کنید چون قدرت های پنهان شما را بیدار می کند و راه رسیدن به خواسته ها را برایتان آسان تر می کند!

 

در آخر اگر بخواهم جمع بندی کنم باید بگویم رسیدن به خواسته ها خیلی بستگی به این ذهنیت و باور شما دارد که آن را دست یافتنی می دانید یا آن را دست یافتنی نمیدانید !  هر چقدر رسیدن به خواسته ها مثل پول ، روابط عالی و داشتن یک زندگی رویایی را دور تر بدانید و ناممکن بدانید خواسته ها بیشتر از شما دور میشوند. و اتفاق بدتر این است که خیلی محکم تر از متعصب تر از قبل باور میکنید که زندگی شما نمی تواند بهتر شود، خیلی مطمئن تر میشوید که نمیتوانید زندگی رویایی خودتان را بسازید.

پس اگر بخواهم کل این مقاله را خلاصه کنم در یک جمله این است که رسیدن به خواسته هایی که دارید را دست یافتنی بدونید چون با استفاده از قوانین آسمانی ناممکن ها ممکن خواهد شد. همانطور که آتش بر ابراهیم سرد شد. همانطور که دریا برای موسی شکافته شد ، همانطور که یوسف از ته چاه و زندان به بالاترین مقام ها رسید. خدای موسی و ابراهیم و یوسف عوض نشده ، خدای موسی خدای ما هم هست.

لینک کوتاه مطلب

https://alirezamostafavi.ir/?p=1132

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد